ویزای گاردین چیست؟

امروزه خانواده‌های بسیاری فرزندان خود را به خارج از کشور برای ادامه تحصیلات در بهترین دانشگاه‌های جهان میفرستند و معمولا متقاضیان اصلی نیاز دارند که فردی از خانواده خود با آن‌ها مهاجرت کنند. اعضای خانواده هم می‌توانند با درخواست ویزای گاردین شیپ یا ویزای همراه فرزند خود را در کشور مورد نظر همراهی کنند.

ویزای گاردین

گاردین در لغت به معنای ولی، سرپرست و قیم است. ویزای گاردین یا ویزای دانش‌آموزی برای افرادی است که به عنوان قیم و سرپرست قصد مهاجرت با فرزند خود دارند. در مواردی هم می‌توان با اخذ ویزای توریستی فرزندان خود را همراهی کرد اما در کشورهایی مثل انگیس، کانادا، هلند و استرالیا با ویزای گاردین شیپ با دانش‌آموز مهاجرت کرد.

این ویزا به سرپرست خانواده یا سرپرست قانونی فرد اعطا می‌شود که از مدارس معتبر آن کشور پذیرش دریافت کرده‌اند. ویزای همراه یا دانش‌‎آموزی برای کسانی است که سن زیر ۱۸ سال دارند و برای تحصیل در مدارس نیاز به قیم و سرپرست خانواده دارند. گاهی اوقات در شرایط خاص افراد حتی دارای سن قانونی هستند ولی دچار مشکلات جسمی و شرایط ویژه هستند که در طول تحصیل خود به همراه نیاز دارند.

در واقع این ویزا از آسان‌ترین روش‌ها برای مهاجرت است و سرپرست خانواده این توانایی را دارد که خود مراقب دانش‌آموز باشد و امور تحصیلی آن‌ها را پیگیری نمایند.

در شرایطی که سرپرست دانش‌آموز نتواند همراه او بیاید از طرف مدرسه در کشور مقصد برای دانش‌آموزان یک قیم معرفی می‌کنند. قیم معرفی‌شده در برابر خدماتی که ارائه می‌دهد مبلغی مناسب دریافت می‌کند. فردی که ویزای گاردین را دریافت می‌کند، می‌تواند از زمانی که دانش‌آموز در کشور مقصد به تحصیل مشغول است تا پایان دوره تحصیلی‌اش همراه او در این کشور زندگی کنند. به عبارتی گاردین می‌تواند تا زمانی که سن دانش‌آموز به ۱۸ سال می‌رسد او را همراهی کند.

بیشتر بخوانید
ویزای تحصیلی یونان

ویزای گاردین شیپ همان ویزای توریستی است اما با این تفاوت که ویزای توریستی بعد از ۶ ماه اقامت موقت باید به مدت ۱۵ روز کشور را ترک کند ولی در این ویزا نیاز به ترک کشور مورد نظر نیست.

شرایط اخذ ویزای گاردین

شرایط اخذ ویزای گاردین

مهم‌ترین اصل این است که مدارس و مراکز آموزشی باید صلاحیت دانش‌آموز را تائید کنند و بعد از پذیرش، ویزای دانش‌آموز را ارائه دهند. متقاضیان ویزای گاردین باید از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشند و افراد سرپرست حق کار یا تحصیل ندارند که خلاف قوانین محسوب می‌شود. همچنین فرد متقاضی از نظر سلامت جسمی و رفتاری باید ویژگی‌های لازم را داشته باشد.

اگر دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی تحصیل کند دیگر نیازی به قیم و سرپرست ندارد و مدرسه به عنوان قیم و گاردین شناخته می‌شود. این ویزا در برخی کشورها مانند انگلستان برای افرادی که دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال دارند باطل است و حق گرفتن ویزای گاردین ندارند ولی در کشور استرالیا، به سرپرست دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال ویزای گاردین تعلق می‌گیرد.

در برخی موارد فرد متقاضی ویزای گاردین می‌تواند در کنار مراقبت از فرزند خود این ویزا را به ویزای کار تبدیل کند با شرط داشتن پیشنهاد کاری. همچنین گاردین نباید فردی از افراد خانواده را که زیر ۶ سال دارد با خود همراه بیاورد مگر در شرایط خاص. اگر فرد سابقه ریجکت یا رد شدن ویزایی را داشته باشد ویزای گاردین برای وی صادر نخواهد شد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای گاردین

مدارک لازم برای اخذ ویزای گاردین
  • دو قطعه عکس
  • ارائه مدارک مورد نظر برای حضور موقت متقاضی
  • ارائه مدارک عدم سوء پیشینه
  • اثبات تمکن مالی متقاضی
  • دریافت ویزای تحصیلی دانش‌آموز
  • دعوتنامه توسط محصل جهت همراهی یکی از اعضای خانواده
  • برگه پذیرش دانش‌آموز خود از یکی از مراکز آموزشی در کشور مقصد
  • مدارک هویتی فرد برای اثبات روابط خانوادگی با دانش‌آموز
  • گردش حساب متقاضی در ۶ ماه گذشته و ارائه اصل پاسپورت
بیشتر بخوانید
بورسیه فول فاند تحصیلی

در آخــــر

کشورهایی مثل انگلستان، هلند، آمریکا و استرالیا شرایط مناسبی برای تحصیلات دانش‌آموزان دارند و گزینه خوبی برای پیشرفت‌های شغلی و تحصیلی می‌باشند ولی نگرانی خانواده برای دور شدن فرزند خود کار را سخت می‌کند. ویزای گاردین گزینه مناسبی برای اشخاصی است ‌که می‌خواهند همراه فرزند خود باشند و بر تحصیلات دانش‌آموز نظارت داشته باشند.

۵/۵ - (۱ نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *