محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان

بعداز فراگیرشدن ویروس کرونا در جهان، وقفه‌ای طولانی در برنامه‌ها و تورهای مسافرتی تفریحی ایجاد شد و باعث محدود شدن سفرهای خارج از کشور شد. اما بعد از واکسیناسیون اوضاع بهتر و بهتر شد و افراد با خیال راحت‌تری سفر خود را شروع کره‌اند. در این مقاله قصد داریم محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان را به شما معرفی کنیم. همراه تکماه تراول باشید.

مصر

مصر یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان

کشور مصر مهد معابد باستانی و دارای یکی از کهن‌ترین تمدن‌های جهان است که با اهرام ثلاثه و اعجاب‌انگیز مشهور می‌باشد. ازکارهای جالب و تفریحات سالم مصر؛غواصی در رود، بیابان‌گردی حرفه‌ا‌یی‌، تفریحات ساحلی و موزه‌های آثار باستانی که تمدن کهن مصری را به خوبی نشان می‌دهد. مصر جاذبه‌های توریستی بسیاری دارد وکشوری ایده‌آل برای گردشگران خارجی می‌باشد که هرکدام از مکان‌ها بازگو کننده فرهنگ‌های زیبای مصر باستان است. از مکان‌های دیدنی مصر می‌توان به معبد کرنک، اهرام جیزه،اسوان،معبد ابو سمبل،موزه باستانی،کویر سفید، واحه سیوا، اسکندریه، صومعه‌ی سنت مصر،سینای جنوبی و معبد ابیدوس اشاره کرد.

مالاوی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان

مالاوی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان

کشوری واقع در جنوب شرق آفریقا است که آب‌وهوایی گرم و شرجی دارد ولی در مناطقی هم معتدل است. از مکان‌های دیدنی مالاوی می‌توان به دریاچه مالاوی (سومین دریاچه بزرگ آفریقا)، پارک ملی لیوندا، پارک ملی نیکا و جزیره لیکوما اشاره کرد. همچنین در مالاوی می‌توانید به زیستگاه‌های بومی حیوانات بروید و از نزدیک حیوانات را تماشا کنید.

نپال

نپال یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان

این کشور زیبا در جنوب آسیا قرار دارد .آب‌و هوای متنوع و ۵فصل نپال یکی از دلایل محبوبیت این کشوردر بین گردشگران می‌باشد. کوه‌های هیمالیا و قله اورست، معابد انبوه و زیبای بودایی، طبیعت بکر و جنگل های گرم و معتدل زیبایی نپال را چشمگیر کرده است. از اماکن تفریحی نپال می‌توان به لومینی، جاناکپور، ناگارکوت،خومبو، پارک ملی چیتوان،پوخارا،پاتان، باختاپور،آناپرنا و کاتماندو است. همچنین در قسمتی از نپال گردشگران می‌توانند از صحرای مرتفع دیدن کنند که در طول مسیر با مردم محلی معاشرت کنند و از غذاهای محلی هم امتحان کنند.

بیشتر بخوانید
تفاوت بلیت ‌های سیستمی و چارتری

عمان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان

عمان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان

یکی از کشورهای منطقه خلیج ‌فارس و همچنین از قدیمی‌ترین کشورهای مستقل دربین عرب‌زبان هاست. آب‌وهوای عمان گرم و شرجی می‌باشد و در برخی مناطق کوهستانی آب‌وهوایی نسبتا سرد است. عمان را به عنوان یاقوت پنهان خاورمیانه می‌شناسند که دلیل نامگذاری این است که  از امن‌ترین کشورها در منطقه خاورمیانه به حساب می‌آید که قدمتی طولانی در میان کشورهای عربی دارد. از مکان‌های گردشگری عمان می‌توان به مسجد جامعه سلطان قابوس، خانه اپرای رویال مسقط، سوق مطرح، ذاتشیدی مسقط، ساحل السیفه، وادی شاب، حفره هویه النجم یا حفره بی ماه،گذرگاه مارها یا وادی بنی اوف، جبل شمس و بیابان واهب اشاره کرد.

آنگویلا

آنگویلا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان

از کشورهای جزیره ای در دریای کارائیب است. آنگویلای زیبا دارای سواحل شنی سفید رنگ، درختان نخل و نارگیل، طبیعت بکر و جنگل‌های گرم زیبا بسیار مبهوت کننده است. از تفریحات رایج در آنگویلا قایقرانی است که بر روی آب شفاف شناور است. آنگویلا همچنین دارای فرهنگ و تاریخ غنی می‌باشد. از مکان‌های زیبای آنگویلا؛ ساحل shoal bay east، جزیره prickly pear cays، موزه مجموعه میراث، ساحل جزیره rendezvous bay، کلیسای سنت جرارد است که بسیار دیدنی و جذاب هستند.

اسلوونی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان

اسلوونی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان

از کشورهای زیبای قاره اروپا است که کشوری کوچک واقع در جنوب اروپای مرکزی می‌باشد. اسلوونی طبیعتی بسیار زیبا و قدمت تاریخی طولانی دارد. کوه‌های مرتفع، جاده‌های سرسبز،ورزش های زمستانی، کوهنوردی در کوه‌های آلپ، شهر مجسمه های اژدها، غارهای شکوجان، لاشکو حمام گرم، بلشکی وینتگار، موزه باز رگاتیک، غار پستوینا،شهر پیران و قایق سواری از نواحی و مناطق گردشگری این کشور زیبا می‌باشد.

بلیز

بلیز یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان

کشوری ناشناخته و نسبتا کوچک در آمریکای مرکزی و کرانه دریای کارائیب است که بین مکزیک و گواتمالا قرار گرفته است. بلیز دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری است. موقعیت جغرافیایی دلیل محبوبیت این کشور در بین گردشگران است. مناظر طبیعی و بکر، بناهای تاریخی، سواحل شنی، جنگل های سرسبز،گیاهان ناشناخته و پارک حیات وحش از جاذبه های این کشور می‌باشد.

بیشتر بخوانید
فستیوال رنگ استانبول

موریس

موریس یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان

جمهوری موریس کشوری جزیره‌ایی به حساب می‌آید که طبعیتی زیبا و منحصر به فرد دارد. سوتحل زیبا و طولانی،اقامتگاه‌ها و رستوران‌های لوکس سالانه مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. این کشور در جنوب غربی اقیانوس هند و در شرق ماداگاسکار قرار دارد. پوشش گیاهی و جانوری خاص موریس بسیار مشهور است. همچنین سومین صخره مرجانی بزرگ دنیا را به نام خود ثبت کرده است. آب‌وهوای موریس گرم و شرجی است و تنها ۲ فصل دارد که تابستان های گرم و زمستان های ملایم و خنک را شامل می‌شود. از تفریحات رایج در موریس؛ بازی گلف،بازی های آبی، کوهنوردی،شکار و بازدید از باغ های گیاه شناسی است.

نروژ

نروژ یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری جهان

کشوری کوهستانی و سرد ، واقع در شمال اروپا و غرب اسکاندیناوی است. نروژ یکی از شادترین کشورهای جهان است که به دلیل رفاه بالای مردم این کشور،امکانات،طبیعت ودیگر شاخص ها در رده بالایی قرار دارد. طبیعت زیبا،جنگل های سرسبز و جوان،شفق قطبی، مسیرهای راه آهن، کوه فلوین،کلیسای جامع اسلو، کشتی سواری،منطقه گیرانگرفیورد، کلیسای جامع شمالگان، جاده اقیانوس اطلس، کوه‌های لینگن آلپ، موزه کن تیکی، پارک مجسمه ویگلاند، موزه مونک،موزه کستی وایکینگ، موزه تاریخ فرهنگی،آب دره های ترومسو،موزه ایبسن و باغ گیاه شناسی از مناطق گردشگری و جذاب نروژ است.

۵/۵ - (۱ نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *