جاذبه های گردشگری تفلیس گرجستان

جاذبه های گردشگری تفلیس

جاذبه های گردشگری تفلیس گرجستان، از مواردی است که سبب می‌ شود سالیانه بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی به این شهر سفر کنند. ما در این مطلب مکان های دیدنی و گردشگری این شهر زیبا را معرفی می کنیم که بتوانید بیشتر با آن آشنا شوید. مجموعه تکماه تراول شما را با این شهر زیبا و جذاب آشنا می‌ کند.

تفلیس شهری پرتمدن

تفلیس شهری پرتمدن-تکماه تراول

تفلیس پایتخت کشور گرجستان می‌ باشد که حدود ۵/۱ میلیون جمعیت دارد. این شهر دارای آب و هوای معتدل و مرطوبی می‌ باشد که در فصل زمستان، دمای هوا رو به سردی نمی رود ولی فصل تابستان آن  گرمای زیادی را تجربه می‌ کند. این شهر زیبا، دارای سلسله تاریخی و تمدنی بسیار زیادی می‌ باشد. از این رو مکان های تاریخی و عمارت های بسیار متعددی را در بردارد که به عنوان مکان گردشگری به شمار می روند. گرجستان را به عنوان کشور مهمان پذیر می شناسند از این رو زیباترین شهر این کشور یعنی تفلیس، در سال نو میلادی بیشترین میزان مسافران خارجی را دارد. پارک ها و مکان های تفریحی سرسبز این شهر به همراه دریاچه های بزرگ و چشم نواز، عاملی بسیار مهم برای جذب گردشگران به این شهر می‌ باشد.

مکان های جذاب تفلیس

این شهر دارای محله و شهرهای کوچک قدیمی بسیاری می‌ باشد که به عنوان مکان گردشگری جذاب شناخته می‌ شود. همچنین مکان هایی که در طی ده تا بیست سال اخیر ساخته شده اند، با مکان های تاریخی این شهر جذاب همخوانی دارند تا تجربه ای لذت بخش برای مسافران این شهر به وجود بیاورند.

شهر Altstadt‏

این شهر کوچک، از تاریخچه بسیار کهنی برخوردار است. از این رو به سبب داشتن مکان های تاریخی بسیار جذاب مانند قلعه‏Narikal  و همچنین بنای Kartlis Ded، توسط شهرداری این شهر، دست نخورده باقی مانده است. معمولا تمامی مسافران تور تفلیس، از این شهر تاریخی دیدن می کنند.

قلعه ناریکالا

شهر Altstadt‏-تکماه تراول

این قلعه بسیار جذاب و دیدنی، در مقابل رودخانه کورا می‌ باشد و به عنوان قلعه تاریخی از آن یاد می‌ شود. این قلعه دارای دو دیدار غول پیکر می‌ باشد که در داخل محوطه آن، باغ های بزرگ تفلیس قرار گرفته اند. این قلعه علاوه بر داشتن جاهای دیدنی برای گردشگران دارای حمام تاریخی Sulphur نیز می‌ باشد که سالانه گردشگران زیادی از آنجا دیدن می کنند.
بیشتر بخوانید
جاذبه های گردشگری لیتوانی

فانیکولار

فانیکولار-تکماه تراول

این مکان ترکیبی از رستوران های بزرگ و دیدنی و مکان های جذاب سازه ای می‌ باشد. در این قسمت از شهر تفلیس، پنج رستوران بزرگ و معروف قرار دارند که با غذاهای خاص و بی نظیر، نظر گردشگران را جلب کرده اند. در این مکان دیدنی، قطار فانیکولار نیز وجود دارد که می‌ تواند وسیله ای جذاب برای تماشای زیبایی های فانیکولار باشد. این قطار خیابان Mtatsminda‎‏ و Chonkadze‎ را به عنوان مبدا و مقصد انتخاب کرده است.

شهربازی متاتسمیندا

شهربازی متاتسمیندا-تکماه تراول

در شهر تفلیس، کوهی تاریخی با نام متاتسمیندا وجود دارد که در بالای آن شهربازی بسیار بزرگ با انواع لوازم تفریحی ساخته شده است. گردشگران این شهربازی را محل شور و هیجان معرفی کرده اند. در این مکان سرسره های آبی، کوستر و… برای تفریح بسیاری از گردشگران طراحی شده است که کوچک و بزرگ می توانند از آن استفاده نمایند.

کلیسای جامع تثلیث تفلیس

کلیسای جامع تثلیث تفلیس-تکماه تراول

این کلیسا در متراژ بسیار وسیع و جذاب، جزء مکان های تاریخی و جذاب شهر تفلیس می‌ باشد که برای پیروان آیین مسیحی ارتدکس می‌ باشد. اما پذیرای تمامی گردشگران به صورت شبانه روزی می‌ باشد تا آنان با تاریخ کهن و آیین شهر تفلیس آشنا شوند.  

جاهای دیدنی تفلیس در زمستان

شهر تفلیس گرجستان با آنکه دارای زمستان های بسیار سردی نیست، اما بارش برف در این شهر، به عنوان امر طبیعی در زمستان به شمار می رود. از این رو لازم است به علاقه مندان این شهر، جاذبه های گردشگری تفلیس معرفی شوند که در زمستان از میزان بازدید بسیار بالایی برخوردار می‌ باشند.

چشمه های آب گرم

شهر تفلیس دارای چشمه های آب گرم فراوانی است. از این رو بهترین مکان دیدنی در زمستان، چشمه های گرم این شهر است. منطقه آبانتوبانی شهر تفلیس دارای مکان هایی می‌ باشد که استفاده از آب های گرم چشمه را برای گردشگران امکان پذیر می کند. این منطقه در فصل زمستان، به عنوان مکان درمانی و سلامتی گردشگران شناخته شده است که علاوه بر لذت روح، می‌ تواند سلامتی بدنی را نیز با استفاده از آب های گرم را به وجود بیاورد.

اسکی در گودائوری

اسکی در گودائوری-تکماه تراول

منطقه گودائوری در نزدیکی شهر تفلیس، مکانی تفریحی در زمستان به شمار می رود. این منطقه پوشیده از برف می‌ باشد که در زمستان برای سورتمه سواری، اسکی، اسنوبرد و پاراگلایدر سواری استفاده می‌ شود. منطقه جذاب گودائوری دارای انواع هتل، رستوران، کلبه و استخر می‌ باشد که منطقه جذاب و کاملی را برای گردشگران زمستانی به وجود آورده است.
بیشتر بخوانید
جاذبه های گردشگری رم ایتالیا

موزه هنر تفلیس

موزه هنر تفلیس-تکماه تراول

در شب های سرد زمستانی تفلیس، بازدید از یک مرکز تاریخی سرپوشیده و گرم برای گردشگران جذاب می‌ باشد. از این رو موزه هنری شهر تفلیس که قدمت صد ساله دارد، بهترین مکان دیدنی در زمستان برای گردشگران می‌ باشد. در این موزه هنرهای دستی نظیر سازه های طلا، انواع نقاشی و… که به صورت تاریخی می‌ باشند، در معرض عموم قرار گرفته اند.

کازبگی

کازبگی در جاذبه های گردشگری تفلیس-تکماه تراول

این منطقه بسیار زیبا و بکر، در داخل شهر تفلیس قرار دارد. گردشگران می توانند با رفتن به منطقه گودائوری، از کازبگی نیز که در نزدیکی این مکان قرار دارد، دیدن نمایند و از زیبایی طبیعی و مکان های دلنشین آنجا استفاده کنند.

 جاهای دیدنی تفلیس در شب

جاهای دیدنی تفلیس در شب-تکماه تراول

شهرداری تفلیس برای جذاب تر شدن این شهر و جذب گردشگران زیادی، سعی کرده است مکان های دیدنی جدیدی را با سازه های مختلفی بسازد تا در کنار مکان های تاریخی، برای بسیاری از گردشگران قابل توجه باشد. در ادامه برخی از مکان هایی که در این شهر، زیبایی دوچندانی را در شب دارا هستند را معرفی می کنیم.

پل صلح در جاذبه های گردشگری تفلیس

پل صلح تفلیس-تکماه تراول

این پل به دستور شهرداری تفلیس در سال ۲۰۱۰ ساخته شد. این پل دارای طول ۱۵۰ متری می‌ باشد و با طرح ماهی طراحی شده است که در شب زیبایی خیره کننده ای دارد. یکی از جذابیت های اصلی این پل، قرار گرفتن آن روی رودخانه کورا است. شب هنگام با روشن شدن چراغ های آن، روشنایی آن روی سطح دریا منعکس می‌ شود و گردشگران را از این زیبایی متعجب می سازد.

هتل زورولدی

منطقه زورولدی در شهر تفلیس، یک منطقه کوهستانی می‌ باشد که هتل موردنظر در بالای این کوه قرار دارد. از این رو ویوی بی نظیری را در هنگام شب دارا است. افرادی که در این هتل اقامت دارند، چشم انداز این هتل را در شب، بی نظیر توصیف کرده اند.  

سوغات تفلیس

در شهر تفلیس، انواع خوراکی و پوشاک ویژه ای را می‌ توان مشاهده کرد که از آن ها به عنوان سوغات استفاده می‌ شود. این محصولات از نظر قیمتی متفاوت می‌ باشند اما می‌ توانند یک سوغاتی خاص و ماندگار برای مسافران این شهر باشد.
بیشتر بخوانید
جاذبه های گردشگری مالدیو

چوچخلا

چوچخلا سوغات تفلیس-تکماه تراول

این خوراکی، مختص شهر تفلیس می‌ باشد که از ترکیب انواع مغز و کشمش خشک شده فراهم می‌ شود، با استفاده از نور خورشید و نخ، خشک شده اند و ترکیب آن ها با عنوان چوچخلا به فروش می رسد.

کانتسی

یک ظرف نوشیدنی خاص ساخته شده از شاخ بز یا گاو نر می‌ باشد که برای زیباسازی آن از حکاکی های مختلف بهره گرفته شده است. این محصول می‌ تواند یک سوغاتی بسیار جذاب برای مسافران باشد.

ادویه

ادویه سوغات تفلیس-تکماه تراول

ادویه های گرجستان از دیرباز معروف هستند. از این رو بهترین سوغاتی که می‌ توان از شهر تفلیس تهیه کرد، ادویه های اصل و ناب آن ها می‌ باشد که با قیمت بسیار مناسب به فروش می رود.

سنگ شبق

یکی از معادن سنگ کهربای سیاه یا سنگ شبق، گرجستان است که متقاضیان آن می توانند نوع اصل و معدنی این سنگ را در حجم های مختلف از شهر تفلیس با هزینه ای بسیار مناسب تهیه نمایند.  

 نقشه جاذبه های گردشگری تفلیس

نقشه جاذبه های گردشگری تفلیس-تکماه تراول

بسیاری از گردشگران خواهان تهیه نقشه ای کامل از مناطق جاذبه های گردشگری تفلیس هستند تا برنامه ریزی لازم را برای گردش در این شهر تاریخی انجام دهند. شما می توانید با مشاهده تصویر زیر، احاطه کاملی به مکان های دیدنی این شهر زیبا داشته باشید و سفری زیبا را تجربه نمایید. در عکس های جاذبه های گردشگری تفلیس، شباهت مکان ها به یکدیگر امری طبیعی است. چون طبیعت بکر و دست نخورده این شهر زیبا، اولین عاملی است که نگاه گردشگران را به خود جذب کرده است. اما انرژی ساطع شده از هر منطقه دیدنی، می‌ تواند تفاوت احساسی که از دیدن مناطق دیدنی آن به دست می آید را ایجاد کند.

سخن نهایی

سایت تکماه تراول با فراهم کردن شرایط ویژه و بسیار استثنایی، تور تفلیس را به هزینه ای معقول ارائه داده است تا علاقه مندان به شهر زیبای گرجستان بتوانند سفر لذت بخشی را تجربه کنند. این شهر تاریخی با فرهنگ چندین ساله، دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می‌ باشد.    
۵/۵ - (۱ نظر)