جاذبه های گردشگری برلین آلمان

جاذبه های گردشگری برلین آلمان

جاهای دیدنی در برلین

جاذبه های گردشگری برلین، کشور آلمان را به یکی از مراکز گردشگری بسیار جذاب تبدیل کرده است. سالانه گردشگران بسیار زیادی به این شهر توریستی سفر می کنند و از مناطق جذاب و غذاهای خوشمزه این شهر شگفت زده می‌ شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر از این شهر، با ما در ادامه همراه باشید.

زندگی در برلین

زندگی در برلین-تکماه تراول

برلین به عنوان بزرگترین شهر کشور آلمان، به عنوان مرکز سیاسی و فرهنگی این کشور نیز شناخته شده است. آب و هوای زیبای این کشور در کنار اقتصاد بسیار عالی که دارد، می‌ تواند به عنوان هدف مهاجرت بسیاری از مهاجران ایرانی و خارجی تبدیل شود.

این شهر بعد از جنگ جهانی دوم، آثار تاریخ کهن و بناهای تاریخی ماندگار را از دست داد اما با مدیریت صحیح و اقتصاد مناسبی که داشت در طول سی سال، مناطقی را طراحی و تاسیس کرد که ترکیبی از بناهای تاریخی باقی مانده و بناهای جدید ساخت شده با تکنولوژی مدرن باشد. این بناها و مکان های موردنظر، جذابیت بالایی را از نگاه گردشگران داشته اند و باعث افزایش بیش از پیش گردشگران و مسافران به این شهر آلمان شدند. تکماه تراول توصیه سفر به این شهر پر رمز و راز را برای همه ایرانیان دارد تا عظمت انگیزه مردمان را در بازسازی شهر ویران شده و شکوه برپایی آن را نظاره گر باشند.

 تفریحات برلین

برلین جزو شهرهای خوش و آب هوای آسیا می‌ باشد. بنابراین تفریح در این شهر، می‌ تواند مشاهده جنگل و پارک های جذاب و بزرگ این شهر باشد. موزه و میدان هایی زیبایی نیز برای گردشگران ساخته شده است که بهترین تفریحات را می‌ تواند در فصل های سرد سال ایجاد کند. جاذبه های گردشگری برلین که یک مکان تفریحی بی نظیر می‌ باشند را در ادامه معرفی می کنیم.

دروازه برندنبرگ

دروازه برندنبرگ-تکماه تراول

این دروازه در سال ۱۷۰۰ در برلین ساخته شد که از معماری بسیار شگفت انگیزی برخوردار است. البته در دوران جنگ سرد این دروازه محبوبیت خود را از دست داده بود چون به عنوان دیوار برلین، آن یاد می شد. اما امروزه برای مردمان برلین، بنای تاریخی بسیار باشکوهی می‌ باشد. این دروازه در روزهای عید و ایام شادی، مکانی برای گردهمایی مردم برلین است. از این رو در سال نو میلادی، جمعیتی بیش از یک میلیون از مردم برلین و مسافران در این مکان جمع می‌ شوند تا جشن های خود را در آنجا برگزار نمایند. با تور برلین در ایام نوروز، می‌ توان از جذابیت های این منطقه به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

برج تلویزیون

برج تلویزیون در جاذبه های گردشگری برلین-تکماه تراول

این برج که در سال ۱۹۷۰ ساخته شده است، سومین برج بلند دنیا می‌ باشد. این برج با ارتفاع ۳۶۸ متر، دارای رستوران، مکان های دیدنی و تراس فوق العاده می‌ باشد که به عنوان بهترین جاذبه های گردشگری برلین برای مسافران درنظر گرفته شده است. ویوی تراس این برج که در ارتفاع ۲۰۰ متری آن قرار گرفته است، کل شهر برلین را برای مسافران نمایش می‌ دهد.

بیشتر بخوانید
جاذبه های گردشگری کوبا

استفاده از این تراس در روزهای آفتابی و بدون ابر، زیبایی های برلین را به رخ مسافران می کشد. در این برج، رستوران چرخان نیز تاسیس شده است که با گردش به دور برج، می‌ تواند مصرف صبحانه، شام و نهار را برای مسافران با مشاهده منظره شهر برلین، خاطره انگیز نماید. برای استفاده راحت از این برج، توصیه می‌ شود بلیت آنلاین تهیه کنید.

قصر رییشتک

قصر رییشتک-تکماه تراول

این قصر با داشتن عمر طولانی، مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. سوختن تمام این قصر در دوران جنگ جهانی دوم، زیبایی های تاریخی آن را از بین برد. اما به همت آلمان شرقی و غربی، بازسازی آن انجام شد و یک قلعه شیشه ای نیز در بالای قصر ساخته شد. امروزه از این قصر به عنوان مکان مجلس پارلمان استفاده می کنند. این قصر دارای رستوران شیشه ای می‌ باشد که استفاده از آن برای عموم آزاد است. اما تهیه بلیت آنلاین و همراه داشتن تمامی مدارک برای ورود به این قصر، از الزامات است.

جزیره موزه

جزیره موزه-تکماه تراول

افرادی که علاقه زیادی به مشاهده آثار تاریخی و هنری شهر آلمان دارند، توصیه می‌ شود به جزیره موزه برلین مراجعه کنند. این جزیره در کنار رودخانه اسپری قرار دارد و انواع موزه ها را در نوع هنری، دینی و تاریخی در خود جای داده است. از مهمترین موزه هایی که در این مکان ارزش دیدن دارند شامل دروازه‌ ایشتار، موزه هنرهای اسلامی و موزه پرگامون می‌ باشد که سالانه میلیون ها گردشگر از این موزه در هر فصلی از سال، دیدن می کنند.

موزه یهودیان برلین

موزه یهودیان برلین-تکماه تراول

از سری موزه های ارزشمند در برلین می‌ باشد که دیدن آن برای کودکان و افراد حساس توصیه نمی شود. در این موزه آثار تاریخی بسیار زیادی قرار داده شده است و ۲۴۰۰۰ عکس از تاریخ این شهر و مردمان یهود آن در معرض نمایش قرار داده شده است.

غم انگیزترین مکان از این موزه، اتاق خلأ آن می‌ باشد که در یک صفحه آهنی نصب شده در کف این اتاق، تصویر ده هزار یهودی کشته شده، درج شده است. از این رو بازدید آن را برای افراد دارای روحیه حساس توصیه نمی کنیم.

بازار گندارمن

بازار گندارمن در جاذبه های گردشگری برلین-تکماه تراول

این بازار در شهر برلین به بازار کریسمسی مشهور است که در ایام نزدیک به کریسمس، جشن و پایکوبی و تئاترهای خیابانی زیادی در این بازار اجرا می‌ شوند. خرید و فروش لوازم و وسایل جذابی، در این بازار صورت می گیرد. میدان گندارمن به عنوان میدان معروف برلین و بزرگترین میدان واقع در آلمان، زیبایی شگفت انگیزی دارد که در اروپا نیز میدانی به این زیبایی وجود ندارد. در این میدان کلیسای جامع آلمانی، کلیسای جامع فرانسوی و همچنین ساختمان تئاتر کنزتاروس نیز قرار دارند که منجر شده است پر رفت و آمدترین میدان شهر برلین باشد.

بیشتر بخوانید
جاذبه های گردشگری برزیل

محله نیکولای

محله نیکولای-تکماه تراول

این محله که از  قدیمی ترین بافت تاریخی شهر برلین بهره مند است برای افرادی که علاقه وافری به محله های قدیمی دارند، مکان دیدنی بسیار جذابی می‌ باشد. پیاده روی در این مکان و دیدن مغازه های قدیمی که فروش سوغاتی های خاطره انگیز نظیر جواهرات سنگی قدیمی، صنایع دستی حصیری، مجسمه های چوبی و… را دارند، می‌ تواند برای گردشگران، خاطره ماندگاری را ایجاد نماید.

طبیعت برلین

طبیعت برلین-تکماه تراول

همانطور که گفته شد، جنگل، باغ و پارک های متعددی در شهر برلین وجود دارند که استفاده از آن ها برای تلطیف روحیه گردشگران، توصیه می‌ شود. در ادامه به جذاب ترین مکان های تفریحی و پارک های برلین اشاره می کنیم.

پارک گروس تیرگارتن

پارک گروس تیرگارتن-تکماه تراول

این پارک یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های برلین است که در سال های ابتدایی به عنوان زمینی برای افراد سلطنتی قابل استفاده بود که به عنوان شکار حیوانات از آن استفاده می کردند. چند دهه بعد، استفاده از این پارک برای عموم آزاد شد. اما طبق معمول در طی جنگ جهانی دوم، خاکستری از درختان و گیاهان این پارک باقی نماند. اما بازسازی آن و کاشت انواع درختان در این منطقه، پارک را دوباره زنده کرد که اکنون به عنوان تاریخی ترین پارک برلین، منجر به شگفتی گردشگران شده است.

در این پارک مجسمه های زیادی به عنوان یادبود قرار گرفته اند که شامل مجسمه ملکه لویز و مجسمه شاه فردریک ویلهلم سوم می‌ باشد. در این پارک بنایی به طول هفتاد متر ساخته شده است که در بالای آن مجسمه ویکتوریا قرار گرفته است. برای گردشگران پله هایی به تعداد ۲۸۵ عدد قرار داده شده است که بتوان به بالای بنای موردنظر رفت و مجسمه و مکان طبیعی این پارک دیدن کرد.

باغ و قصر شارلوتنبورگ

باغ و قصر شارلوتنبورگ-تکماه تراول

در ساخت این قصر از نماد طبیعت و باغ به میزان زیادی استفاده شده است که فقط برای سکونت خاندان سلطنتی ساخته شده بود. اما امروزه مکانی دیدنی و گردشگری می‌ باشد. مسافران با مراجعه به این باغ، می توانند انواع جواهرات، لوازم و محیط زندگی سلطنتی خاندان آلمانی را مشاهده کنند و با تاریخچه سلطنتی آلمان آشنا شوند. در روز کریسمس، افرادی که فروش محصولات هنری و دست ساز خود را انجام می‌ دهند در باغ این قصر، بازاری کریسمسی برپا کردند که مورد استفاده مردم و گردشگران قرار گرفت.

پارک گورلیتزر

پارک گورلیتزر-تکماه تراول

در این پارک، زیباترین مکان هایی برای ورزش های دسته جمعی مانند زمین بازی، زمین ورزشی و… ساخته شده است. پیاده روی در این پارک در قسمت مخصوص انجام می‌ شود. ساخت یک استخر پوشیده در این پارک، مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته است. مکانی جداگانه برای پیک نیک و درست کردن انواع کباب در این منطقه وجود دارد که سبب محبوبیت بیشتر آن شده است. در بخش کوچکی از این پارک، مزرعه ای برای نگه داری از حیوانات اهلی قرار داده شده است و کودکان می توانند با بازدید از این قسمت، با حیوانات بیشتر آشنا شوند.

بیشتر بخوانید
موزه آینده دبی موزه‌ای در شهر آسمان خراش‌ها

باغ های جهان

باغ های جهان-تکماه تراول

این پارک با داشتن وسعت بسیار زیاد، از جذاب ترین پارک های واقع در شهر برلین می‌ باشد. در این پارک، مکان هایی خاص برای پیاده روی ساخته شده است که برای ورزشکاران و خانواده ها مورد استفاده می‌ باشد. در این باغ، ۹ عدد باغ با مضمون مختلف گردهم آمده اند که برای هر یک نامی جداگانه قرار داده شده است. هر باغ به نام یک کشور یا رسوم تاریخی نامگذاری شده است تا طبیعت آن را به صورت بصری به بازدید کنندگان آن نشان دهد. باغ کره ای، چینی، یالی، مسیحی، رنسانس ایتالیایی، یهودیان و… جزو باغ های نه گانه در این منطقه هستند.

 گرانترین محله شهر برلین

گرانترین محله شهر برلین-تکماه تراول

بسیاری از محله هایی این شهر، از نظر مغازه های گران قیمت و فروش لوازم گران، به عنوان گران ترین محله این شهر معروف شده اند. دو محله بسیار گران قیمتی که در این شهر می‌ توان یافت، محله میته و شارلوتنبورگ می‌ باشد که با داشتن مغازه های اعیونی، رستوران و کافی شاپ های گران و… برای گردشگری مناسب می‌ باشند و عموما ساکنان این محله ها، از بهترین سطح زندگی در شهر برلین برخوردار هستند.

 عکس جاذبه های گردشگری برلین آلمان

عکس جاذبه های گردشگری برلین آلمان-تکماه تراول

با مشاهده تصاویر شهر برلین، می‌ توان این نتیجه را گرفت که شهر برلین با آنکه شهر جنگ زده و ویرانی بود اما به واسطه سیستم مدیریتی عالی این شهر، بازسازی آن به گونه ای شگفت انگیز انجام گرفته است که هر گردشگری که به این شهر سفر کند و از تاریخچه جنگی آن آگاهی نداشته باشد، به هیچ عنوان این شهر را شهر جنگ زده معرفی نخواهد کرد.

سخن نهایی

شهر برلین یک شهر زیبا با طبیعتی بکر و بناهایی با معماری مدرن و تاریخی می‌ باشد. با سفر به این شهر، اطلاعات فراوانی از تاریخچه جنگ جهانی دوم که در آلمان انجام شد و همت مردمان آن به دست می آید.

سایت تکماه تراول با ارائه تورهای سفری عالی به برلین، جاذبه های گردشگری برلین را به بهترین نحو ممکن برای گردشگران نشان می‌ دهد. این سایت با اعمال هزینه ای مناسب، تور سفری مناسبی را برای برلین تدارک دیده است که مورد رضایت افراد قرار می گیرد.

۵/۵ - (۱ نظر)